woensdag 7 september 2016

Catrice Even Skintone Beautifying Foundation 005 Even Ivory


Is dit een droom? Vroeg ik mij luidop af toen ik bij Kruidvat per toeval  de Catrice Even Skintone Beautifying Foundation (wat een naam) in 005 Even Ivory zag liggen en ontdekte dat die misschien wel eens licht genoeg zou kunnen zijn voor mijn vampier-bleke huid. Was ik aan het dagdromen of heb ik eindelijk de perfecte foundation gevonden? Je ontdekt het snel genoeg!



Allereerst: de foundation zit in een basic glazen flacon. Met een pompje, hoezee! Dat is iets waar menig high-end merk nog iets van kan opsteken. 


Ingrediënten


En de armswatch. Hmm, dat ziet er een beetje te geel uit, denk je ook niet?


Ingeblend is het al beter, maar ik zie nog steeds een duidelijk verschil. Gelukkig kwam ik er later achter dat om een of andere gekke reden mijn armen bleker zijn dan mijn gezicht.


Over tot de orde van de dag en dat even in verticale foto's dat werkte wat beter. Mijn huid is er voor het moment niet al te best aan toe zoals je kunt zien. Ik heb nogal wat roodheden op m'n voorhoofd.


Foundation aangestipt.


En ingeblend. Op camera ziet dat er best oké uit. De roodheden zijn bijna helemaal weg en mijn huid is een pak egaler. In het echte leven is het effect echter wat minder leuk. Wat is dat spul droog zeg! De foundation brengt nogal stroef aan en droogt mijn huid nogal uit. Ook is ie heel vlekkig en (vooral op mijn voorhoofd) heel erg "schilferig".


Op de close-up zie je het iets beter, maar in het echte leven is dit dus een pak feller en lijkt het net alsof ik allemaal velletjes op mijn hoofd heb plakken.


Ik breng nog wat concealer aan ( MUA cover & conceal in fair).


En dan is dit het resultaat, op camera niet slecht (ondanks dat je op deze foto ook nog veel roodheden ziet) maar in het echte leven echt niet oké.


Goed, wat vind ik hier nu van? Om heel eerlijk te zijn is het enige positieve punt van deze foundation dat ie heel licht is, maar voor mij dus veel te droog, te vlekkerig en niet echt dekkend genoeg.

Ook merkte ik dat mijn huid erna nogal van slag was en een pak droger en roder dan normaal, dus nee dit is niet voor herhaling vatbaar. Heb je een minder droge huid zou het wel wat kunnen zijn, maar voor mij werkt het gewoon niet prettig.

!!Edit: na het schrijven van dit artikel, toen ik de prijs wou opzoeken, kon ik deze foundation nergens meer vinden. Volgens mij is ie met de laatste wisseling van het assortiment er uit gegaan.  Best spijtig aangezien ze niet voor een vervanger hebben gezorgd die even licht is. ( De HD Liquid Coverage is nieuw, maar die is donkerder)!!

Een beetje te laat met mijn review dus, mijn excuses. Ik heb alsnog besloten om deze toch online te zetten, want deze foundation zal nog wel beschikbaar zijn in enkele filialen en echt positief was ik toch niet.















2 opmerkingen:

  1. Hm nee dit zou ook echt geen foundation zijn voor mij. Als het zo droog aanvoelt haak ik gelijk al af. Vind ik echt niet mooi wanneer je velletjes ziet. Goeie, eerlijke review!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die velletjes irriteerden mij inderdaad ook! :D

      Verwijderen