zaterdag 9 juli 2016

Nieuwe planning!


Hoi! Ik blog nu toch al een tijdje en stilletjes aan begin ik te "ontdekken" wat er beter gelezen wordt en aan wat dat ligt. Daarom heb ik beslist om een "vaste" planning aan te houden en te kijken of dat beter werkt.


Ik heb dus besloten op vaste dagen en vaste uren te posten. Nu post ik een artikel om de dag (in normale omstandigheden) om 8 uur 's ochtends.

Maar, ik merk dat:
1) Ik meer lezers heb op het einde van de week
2) Ik het allermeeste lezers heb op zaterdag
3) Dat het aantal bezoekers die effectief een blogpost aanklikken en lezen nog stijgt als er een nieuwe post online komt op zaterdag
3) Ik heb het meeste pageviews in de late namiddag en 's avonds

Wat ga ik dus doen vanaf nu:

Maandag: blogpost om 08:00
Op maandag wil ik graag een "vast" artikel. Iets dat ik gewoon elke week weer kan postten. Veel bloggers posten een soort "my life in pictures" of een "plog". Ik ben van plan ook zoiets te gaan doen, maar ik weet nog niet helemaal waar ik ermee naartoe wil.

Woensdag: blogpost om 15:00
Op woensdag wil ik echt een "degelijk" artikel online zetten, maar wel pas in de namiddag. Dit zodat ik eventueel nog tijd heb in de voormiddag (moest ik niet klaar zijn) en omdat de meeste lezers toch pas dan komen en dan hebben ze een "vers" artikel. Op woensdag zal er dus iets online komen zoals een review of een "5 favorieten" of iets. Alleszins een echt artikel met liefst eigen gemaakte foto's.

Vrijdag: blogpost om 08:00
De vrijdag, daar moet ik nog eens over nadenken. Ik denk dat vrijdag de dag wordt waarop ik artikelen post zoals de Ik heb mijn kleerkast opgeruimd! Tijd voor whishlists artikelen . ( lees hier deel 1 en deel 2 )

Zaterdag: blogpost om 15:00
De zaterdag zal een beetje worden zoals de woensdag. Al weet ik ook nog niet precies wat hier de invulling van gaat worden.

Ook belangrijk:
Ik ben héél erg afhankelijk van het weer. Omdat ik (voorlopig) niet beschik over "professionele" apparatuur lijken mijn foto's nergens op als het geen zonnige dag is. Ik ben ook afhankelijk van mijn "eigen" geld en als scholier zonder inkomen kan dat nogal eens tegen vallen. Ik moet alles wat ik review zelf kopen van geld dat ik niet heb en bovendien woon ik niet vlak langs de Kruidvat dus vaak moet ik daar nog een dag voor uitrekken ook.

Ik kan dus niet garanderen dat ik deze planning ga volhouden of dat ik er überhaupt goed aan ga kunnen beginnen.

Als er toch nog iets veranderd of ik kan me er simpelweg gewoon niet aan houden om vier artikelen per week te "produceren", dan laat ik dit wel zo snel mogelijk weten zodanig dat jullie ook niet in het ongewisse blijven!

Zo, tot zover de oninteressante blogpost op deze zaterdag! Hopelijk tot maandag en anders horen jullie het nog wel! (Vandaag komt er dus nog geen artikel om 15:00 online, ik las een overgangsperiode in)







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen