vrijdag 15 juli 2016

Mijn tips voor de beste koopjes


De sale periode is natuurlijk het moment bij uitstek om koopjes te doen. Maar, hoe pak je dat nu het beste aan? Vandaag deel ik mijn tips voor shoppen zowel online als in de winkel!


1) Kijk eens goed rond

Het kan verleidelijk zijn om die schoenen "die je al zo lang zocht" te kopen van het moment dat ze in de sale gaan. Echter is het verstandig om op een aantal plaatsen te kijken en te vergelijken voor je zoiets doet. Zeker als je online shopt, want dan kan dit binnen enkele minuten. Even een voorbeeldje:



Ik zie deze Adidas  sneakers bij de webshop Zalando, ze zijn nu in de sale -20%. Origineel waren ze €89,95 en nu nog €71,95.

Laten we even verder kijken...

Ik surf naar de website van Omoda.


Exact dezelfde schoenen in exact dezelfde kleur, maar wel nog iets meer dan €20 goedkoper...

Ik probeer het ook eens op de officiële Adidas website.


Mmh, ziehier! De originele prijs ligt bij deze hoger dan bij de twee voorgaande websites en de sale prijs tussenin.

Zo zie je maar, hadden we ze meteen besteld bij Zalando (nu niet dat ik deze schoenen echt ga kopen, het is maar een voorbeeld) dan waren we serieus "in het zak gezet" zoals dat dan heet in het mooi Vlaams.

2) Probeer eens een andere maat

Oké, magazines vertellen je constant dat het belangrijk is je aan je maat te houden. Ook tijdens de sale. Moest ik mij altijd aan mijn maat gehouden hebben tijdens de sale had ik nu waarschijnlijk maar half zoveel kleren als ik heb. Passen, passen, passen en dan pas oordelen is de boodschap!

Met items waarbij de pasvorm niet heel aansluitend is kan één à twee maten groter vaak prima. Bij strakke items pas je soms ook in een maat kleiner (als je geluk hebt).


3) Check 2 fillialen

In Hasselt, waar ik meestal winkel zijn er bijvoorbeeld niet één, maar twee H&M fillialen. Je zou denken dat alle items gelijk afgeprijsd zijn, maar dat is vaak toch niet helemaal zo...



4) Neem je smartphone mee én gebruik hem ook

Ik heb als gewoonte voor ik de stad in ga al even te kijken op de websites van mijn favoriete winkels. Zie je daar een item met kortingen vanaf 50% is het verstandig hetzelfde item even op te zoeken met je smartphone en de pagina op te slaan. Het zou zomaar eens kunnen dat ie in de winkel nog maar 30% is afgeprijsd. Dan kun je altijd even een lief gezichtje opzetten en een verkoopster aanspreken. "Een nee heb je, een ja kun je krijgen."

5) Ga naar de sale voor die begonnen is

In België is er een nogal ingewikkelde wetgeving omtrent de soldenpriodes. Die wetgeving is heel strikt en werkt met een "sperperiode" waarin winkeluitbaters geen korting  mogen geven. Deze periode valt vlak voor de officiële soldenperiode. Maar, wat ze wel mogen doen is korting geven via koppelverkoop (bv. 50% bij aankoop van 2 items). Is er dus iets waar je al lang naar zoekt is het verstandig om al eens te gaan kijken voor de officiële soldenperiode is begonnen. Koop er een paar sokken bij en hopla daar is je korting! Op die manier heb je veel meer kans dat jouw maat er nog tussenzit.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen