maandag 27 juni 2016

Essence Velvet Stick Nude Hero & Peony Star


Ze zien er leuk uit en ook de naam "Velvet Stick" klinkt mij als muziek in de oren, maar lossen ze mijn hoge verwachtingen in? Dat is nog maar de vraag...



Allereerst even de beschrijving die Essence zelf geeft. Dat klinkt goed! Toen ik "sharpenable" zag staan was ik wel een beetje verrast. De achterkant leek op zo'n draaisysteem, maar het is gewoon een stuk onnuttig plastic dat je er kun aftrekken. Ja, Essence zo lijkt het inderdaad alsof je een mooie lange stick koopt en eigenlijk is ie vele malen korter, foei!



De swatches zien er veelbelovend uit. Al merk ik nu al wel dat de substantie nogal stroef is én de lichte geur die er af komt ruikt heel chemisch, gelukkig ruik je dat niet als je ze op doet.



Enfin, de eerste kleur die ik kocht is 01Nude Hero, er zijn in totaal 4 kleuren Velvet Stick beschikbaar én nog eens vier kleuren Glossy Stick.




Dat ziet er mij een peachy-nude uit, leuk!. 


En zo ziet ie er uit. Ik mag dan wel een beetje boos kijken op de foto, ik vind het best wel een leuk kleurtje. Hou hierbij wel in gedachte dat ik écht heel erg bleek ben, dit is een zeer lichte nude en ik kan me inbeelden dat dat er bij andere mensen een beetje "ziekig" kan uitzien.



Op naar de volgende! Dit is de kleur 02Peony Star.



Wederom nude, maar wel donkerder en koel van ondertoon deze keer.


Wauw! Mooi! Een donkerdere paarse nude, inderdaad! Hou hierbij ook weer rekening dat ik heel bleek ben, bij mij is deze kleur redelijk donker, maar ik zag 'm al bij andere en daar was ie niet zo donker.


Nog even ter vergelijking.


Conclusie: dit zijn leuke dingetjes. Ze zijn wel droog, dus ik raad aan om eerst iets van een lippenbalsem aan te brengen. Door dat droge, matte effect blijven ze wel verdomd goed zitten, een hapje en een drankje verder en het zit er nog oké op. Ja, hier ben ik tevreden over! Ik kijk al uit naar de andere twee kleuren én de glossy versie zie ik ook wel zitten.

De Essence Velvet Stick lipsticks zijn verkrijgbaar bij de drogist. Ze kostten €1,99 per stuk en bevatten 2 gram product.







2 opmerkingen: