woensdag 8 juni 2016

Ai wat is het heet buiten!


Nou, de zon schijnt buiten, het is warm weer, maar er bestaat ook iets als té warm weer en de problemen die dat met zich meebrengt. Die zet ik vandaag even op een rijtje!
1) We gaan hier thuis in shutdown

Nou, van het moment dat het kwik voorbij de 25°C gaat begint de vader des huizes met zijn "bunkerbeleid": alle rolluiken aflaten en geen ramen en deuren opendoen (tenzij je naar buiten moet natuurlijk). Dankzij dit "systeem" blijft het lekker koel bij ons binnen, maar zitten we dus bijna constant in het donker en als blogger kun je dan natuurlijk geen fatsoenlijke foto's nemen.

2) Alles plakt

Of dat gevoel krijg ik toch. Je blijft met je billen aan de leren zetel plakken, je schoenen zitten als gelijmd aan je voeten en als je per ongeluk tegen iemand aanstoot dan lijkt het wel alsof die persoon zich heeft ingesmeerd met cola. Jakkes.

3) Ik durf geen parfum meer opdoen

Omdat ik bang ben onderweg een zwerm bijen op te scharrellen die denken dat ik mij écht heb ingesmeerd met zoetigheid. Ook met haarlak moet je oppassen trouwens, ik had een keer een hommel in mijn kapsel omdat die helemaal gek werd van de geur!

4) Je ijsje smelt voor je het kunt opeten

Ijsjes! Heerlijk! Maar ik ben nogal en trage eter en bijgevolg eindigt er meestal een heleboel gesmolten ijs op mijn broek.

5) Je kunt niet slapen

Of ligt dat aan mij? Ik kan namelijk echt iet slapen zonder dat er iets van een deken op mij ligt, maar aan de andere kant wordt ik wel misselijk als ik te warm ligt. In de zomer heb ik door de warmte ook altijd veeeeeeel meer last van nachtmerries.

6) Alles is veel vermoeiender

Of ligt dat ook aan mij? Daarnet moest ik even van de bushalte tot thuis lopen en het leek echt alsof dat een marathon was terwijl het net iets minder dan 1km stappen is, oef..

Zo zie je maar! Maar vergeet nooit de legendarische woorden van Johan Cruijf: "Elk nadeel heb ze voordeel" en stiekem vind ik het warme weer ook wel weer fijn!

Ziezo, nu weten jullie ineens ook weer waarom het zo lang duurt eer de review van de Zensibility nail laquers online komt, ik kan dus geen foto's nemen. Hopenlijk is dit euvel snel verholpen en komt de review snel online!

Ik zie jullie dan! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen