vrijdag 13 mei 2016

Garnier PureActive Reiniggingsgel Anti-mee-eters


Ik weet niet hoe of wat, maar een tijd terug besloot mijn huid ineens te gaan veranderen in een slagveld. Boebeltjes en pukkeltjes overal. Tja, aan wat ligt dat altijd? Ik besloot dan maar om nog eens een reinigingsgel te proberen.



Hier heb ik weer even de ingrediënten voor jullie op de foto gezet. Deze reiniger bevat dus salicylzuur, zink en zelfs eucalyptus! Allemaal heel goed tegen puistjes heb ik horen zeggen.


En zo ziet het er uit. BUMMER! Ik had gehoopt op een gewone "gel" maar er zitten verdomme scrubdeeltjes in. Misschien de verpakking wat duidelijker maken, Garnier?

Goed, ik zocht dus een reiniger voor elke dag en dat gaat deze niet worden. Ondanks dat de verpakking wel aangeeft dat het daarvoor bedoeld is, vind ik elke dag 2x scrubben er toch een beetje over. Dat is wat te hard voor mijn huid. Ik gebruik deze dus onder de douche als ik ook mijn haren was (om de dag) of als ik voel dat het "nodig" is.

Qua werking ben ik hier wel tevreden over! Mijn mee-eters zijn zo goed als verdwenen en pukkels gaan ook sneller weg. Als ik een break-out krijg gebruik ik deze wel 2x per dag en dat werkt wel degelijk. Ik doe dan een soort van "kuur" en daarna ziet mijn huid er echt een pak frisser uit.

Wederom heb ik hier geen foto's van omdat ik dan echt voor en na foto's had moeten maken. Een foto van ik met een nat gezicht is ook een beetje belachelijk, hé.


Conclusie: dit spul werkt! Ik raad af om het als dagelijkse reiniger te gebruiken, maar gewoon echt als scrub kan wel prima!

Dit product kost €5,79 voor 150ml en is verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen en supermarkten.

!! Voor de milieubewusten: helaas bevat dit product zogenaamde "micro-beads" wat heel erg slecht is voor ons eco-systeem. Ik ben dus ook volop opzoek naar een product dat evengoed werkt en geen micro-beads bevat. Sowieso werkt de EU aan een verbod hierop.!!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen