zaterdag 16 april 2016

Waarom het slim is om de kinderafdeling niet links te laten liggen

(campagnebeeld h&m)

Nu je dit zo ziet staan denk je misschien dat ik een klein mensje ben dat daardoor nog goed haar weg vindt bij de kinderafdeling. Nee, nee deze jongedame is 1.80m en alsnog shopt ze bij de kinderafdeling. Wil je weten waarom en hoe, lees dan snel verder!


1) Het is vaak een stuk goedkoper

Neem nu een basic T-shirt zoals deze kost €9,99. Nu nemen we een kijkje bij onze kleine vriendjes waar we een gelijkaardig shirt  vinden voor €4,99. Dat is de helft van de prijs...  Ook heeft bijvoorbeeld H&M vaker acties bij de kinderen, let maar op!

2) Betere kwaliteit/ meer rekbare stofjes

Kindjes spelen en ravotten natuurlijk de hele dag lang en daar is kleding op voorzien. De stoffen zijn vaak dikker, soepeler en kreuken minder snel. (Al geldt zeker dat laatste niet altijd) Ook gaat kinderkleding standaard makkelijker aan en uit en als je zoals ik regelmatig vast zit in je trui, is dat zeker een voordeel.

3) Reserveonderdelen

Oei, de knop is van je broek gesprongen wat nu? Of je bent ergens blijven achterhaken en nu is er een stud van je schoen. Kun jij je de laatste keer herinneren dat je een reserve stud/knop/andere bij je kleding kreeg in zo'n plastieken zakje? Neen? Dat dacht ik wel, bij kinderkleding gebeurt dit sneller omdat kinderen vaker dingen stuk maken (of dat denkt de mode-industrie toch, dan kennen ze mij nog niet) en bijgevolg hoef je dus niet heel het land af te zoeken naar een knop voor op je favoriete jas.

4) Jurken/ jassen zijn vaak langer

Regenjassen voor kinderen zijn namelijk bedoelt om je hele lijf droog te houden terwijl regenjassen voor volwassen meestal de helft van mijn rug onbedekt laten als ik ga zitten.

Ook heb ik altijd een probleem met jurkjes vinden die lang genoeg zijn. Kinderjurken in een maat 170 of zelfs een 152/164 zijn vaak langer dan de gemiddelde jurk in een volwassen maat. Vraag me niet waarom maar, oké.

5) De leest van een kinderschoen is anders

Kinderschoenen gaan dezer dagen al gauw tot maat 39 (ik heb een 38/39 dus ik kom daar prima mee weg), maar de vorm is anders. Kinderschoentjes geven doorgaans meer steun (omdat ze bedoelt zijn voor voetjes die nog moeten groeien) en ze zijn meestal iets breder. Ook hebben ze bijvoorbeeld sneller een rits aan de zijkant terwijl je bij en volwassen schoen je jezelf er maar moet zien in te wurmen zonder verdere hulp.


Ik met mijn 1.80m kan dus nog steeds goed slagen bij de kinderafdeling in zowel maat 152/164 als maat 170. Hier moet ik wel aan toevoegen dat ik nogal slank ben. Maar, zelfs mama die 1.63m is en ietsje voller dan ik (sorry mama), kocht een tijd terug nog haar perfecte trench coat bij de kinderafdeling van de C&A.

Kinderkleding is trouwens toch vaak afgekeken van de trends die ook bij de volwassenen gelden. 
Al bestaan er natuurlijk ook nog die typische T-shirts met lange mouwen en schreeuwerige logo's waarvan ik vroeger al niet snapte waarom ik ze aan moest.

Dus, conclusie: als je goed zoekt, kun je met een beetje geluk een goedkoper en kwalitatief beter item vinden bij de kinderen. 

Vooral H&M, C&A en Hema hebben vaak leuke dingen, vind ik dan.

Shoppen jullie wel eens waar het niet "hoort", bijvoorbeeld bij de mannen?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben inni minnie, maar ik doe dit te weinig eigenlijk! Leuke tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, dat moet je echt vaker doen. Het is echt verrassend hoeveel leuke dingen daar soms te vinden zijn.

      Verwijderen