maandag 18 april 2016

Mijn everyday kwasten


Hoi hoi! Vandaag ga ik jullie de kwasten laten zien die ik elke dag gebruik! Klik snel verder!





Allereerst wil ik mij even excuseren dat er niet van alle kwasten even gedetailleerde foto's zijn. Het licht was die dag sowieso al slecht en op een geven moment besloot mijn camera dat ie niet meer wilde focussen. Maar goed, verder met waarvoor we hier zijn: de kwasten!


Gezichtskwasten




Essence Kabuki

Deze gebruikte ik eerst voor poeder, maar gebruik ik sinds ik mijn Real Techniques kwast heb alleen nog om blush en bronzer in te blenden, want dat doet ie als de beste!





Real Techniques Powder Brush

Mijn eerste Real Techniques kwast, gebruik ik voor poeder (nogal wiedes, het is dan ook een "powder brush"). Deze is ZO fijn, ik wil meer! 





H&M Blush/Foundation Brush

De platte kant hiervan gebruik ik nooit, die is dan ook nogal "vernebbeld" van in mijn pot te zitten. Maar, de kant voor blush gebruik ik zeker wel met veel liefde! Dit is trouwens een kwast van de oude lijn.




Essence Blush Brush

Mijn bronzer kwast, haha! Daar is ie ideaal voor door de vorm!




??

Hiervan kon ik niet echt een naam vinden, deze komt van de Belgische drogisterij Di en is van hun eigen merk geloof ik. Ik gebruik deze voor concealer en dat was echt een groot verschil met een platte kwast! Deze is vele malen fijner.


Oogskwasten



Essence Eye Blender

Deze is naar mijn gevoel hoognodig aan een upgrade toe, maar ja alles met beetjes hé! Op zich is het geen slechte blending kwast, maar voor mijn gevoel een beetje te synthetisch of zo.



Essence Eye Brush

Oké, om helemaal eerlijk te zijn moet ik misschien eens investeren in een goede set oogschaduw kwasten. Want ook deze is oké, maar ik wordt er toch niet helemaal wild van. Deze gebruik ik trouwens gewoon om oogschaduw aan te brengen op het bewegend ooglid.



Verfborstel van de Action

Nee, dit is geen grapje! Dit is een kwastje uit een set met fijne verfborstels dat ik bij de Action kocht. Verven heb ik er nooit mee gedaan, omdat ik in het begin al dacht: "Hé, zou dat nu geen fijn wenkbrauwkwastje zijn?!" en ik had gelijk! Ik gebruik deze ook om een "eyeliner" te zetten met een donkere oogschaduw.



Random kwast #1

Een kwast uit een kwastenset met vooral prikkende stekelvarkens. Deze is wel heel erg fijn, al heb ik geen flauw idee waar ie vandaan komt. Ik gebruik deze om highlighter aan te brengen op het wenkbrauwbot.



Random kwast #2

Uit dezelfde set gebruik ik deze als crease kwast. Gewoon, prima!



Onbekende verfkwast

Onlangs was ik mijn verfborstels aan het uitzoeken en kwam ik deze ongebruikte beauty tegen, dat puntje past dus precies in mijn binnenste ooghoek, hé. Hij is bovendien ook abnormaal zacht voor een verfborstel en dus dacht ik why not? Highlighter aanbrengen in de binnenste ooghoek gaat nu alsof het niks is!


Max Factor Clump Defy Borsteltje

Tot slot een borsteltje van een oude mascara. De Clump Defy mascara heeft voor mijn wimpers nooit veel gedaan, maar dat borsteltje is dus wel ideaal om je wenkbrauwen mee te doorkammen!

Zozo, dat hebben we ook weer gehad! Zoals je ziet kun je best goed uit te voeten met een "geknutselde" kwastenset!

Welke kwasten raden jullie aan?





2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien welke kwasten je gebruikt! Ik wil die van de H&M weleens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hun kwasten zijn van goede prijs/kwaliteit verhouding. Ze verharen ook niet eigenlijk.

      Verwijderen