donderdag 14 april 2016

Haarverzorging & styling


Aloha! Vandaag heb ik een artikeltje over mijn favoriete haarverzorging en styling producten van het moment! Normaal wisselt dit bij mij echt heel erg, maar ik heb nu wel een soort van "stabiliteit" in mijn hele routine!

Om te beginnen zal ik even wat vertellen over mijn haar: het is lang, blond, geverfd, soms golvend, soms krullend, soms steil, zeer opstandig en het wordt vrij snel vet. Dat vet worden heeft trouwens in mijn geval helemaal niets te maken met dat ik het te vaak was. Het is puur erfelijk, haha, maar daar ga ik een andere keer wat dieper op in. Ik was mijn haar om de dag en roteer meestal tussen een drietal shampoos. Altijd dezelfde shampoo gebruiken werkt namelijk niet zo goed voor mij.


John Frieda Beach Blonde (+- €9/stuk)

De eerste lijn die ik heel fijn vind is John Frieda Beach Blonde, sowieso vind ik de producten van John Frieda wel fijn, maar deze gaan zoooooo lang mee! Het is ongelooflijk! Je hebt echt maar een mini-drupje nodig van zowel de shampoo als de conditioner plus dat mijn haar hier lekker lang vet-vrij van blijft. Het masker vind ik trouwens nogal onnodig, al heb ik die op een of andere reden bij op de foto gezet, oeps. Sidenote, deze lijn ruikt wel nogal fel naar munt, dus als je daar niet van houd zou ik 'm niet aanraden.


Shwarzkopf Essence Ultîme (€3,99/stuk)

De Schwarzkopf Essence Ultîme Diamond Color shampoo en conditioner vind ik ook erg fijn! Heel erg verzorgend, maar verzwaart niet en maakt je haar ook niet echt sneller vet. EN DE GEUR! O jee ik houd van die geur het is een vanille-kokos-achtige parfumgeur, of zo beschrijf ik het toch.


Garnier Fructis Grow Strong (€3,19/stuk)

Tot slot qua onder de douche dingen heb ik nog de Grow Strong lijn van Garnier Fructis. Vroeger had ik echt mega veel haar dus toen had ik zo iets niet echt nodig. Sinds een tijdje ben ik echter meer dan de helft van mijn haar verloren (dit klinkt trouwens erger dan het is, ik had echt HEEL veel haar voordien) en hangt het er wat slapjes bij. Ik was wat sceptisch over dat hele "oh je haar wordt hier mega dik van"-gedoe, maar ik moet wel zeggen dat mijn haar effectief voller lijkt als ik deze producten gebruikt heb! Het maakt mijn haar dus optisch dikker, maar op lange termijn doet het niet echt wat. Deze ruikt naar zure-appel-snoepjes trouwens.


Dove leave-in conditioner en Shwarzkopf heat protector (€4,49/€6,99)

Qua na douche verzorging is dit echt een gouwe-ouwe combinatie! De Dove Hair Therapy leave-in conditioner spray gebruik als anti-klit spray op nat haar voor ik het doorborstel. De Shwarzkopf Essence Ultîme Chrystal Shine 220° Heat Protection (wat een lange naam, zeg) gebruik ik na het borstelen, voor ik het droog met de haardroger. (Ik droog mijn haar trouwens half-droog)


Shwarzkopf haarlak en Ultra Doux droogshampoo (€3,49/€5,19)

En dan de laatste twee alweer, De Shwarzkopf Junior Hairspray in Mega Strong gebruik ik zo goed als elke dag (stiekem gewoon omdat ie lekker ruikt, wel moeilijk te beschrijven). Garnier Ultra Doux (Loving Blends in Nederland) Droogshampoo met citrus-extract gebruik ik elke tweede dag, hij ruikt naar mijn mening niet al te fris, maar is wel zeer effectief!

Zo, dat was het alweer. Als jullie nog aanraders hebben mogen jullie dat altijd laten weten in de comments!





2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik bijna geen styling, aan mijn haar is niets te doen haha! Maar qua verzorging gebruik ik zoveel mogelijk natuurlijke producten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, haha! Ik vind het wel ook altijd een plus als een product natuurlijk is.

      Verwijderen