woensdag 30 maart 2016

Taalproblemen en blogstress


Taalproblemen! Argh ik ken er alles van en dan heb ik het niet over de taalgrens in België of Nederlandse grammatica! Neen, ik heb het over mijn "keuzestress" en waarom ik nu uiteindelijk er toch voor gekozen heb om in het Nederlands te bloggen.


Ik had een tijd geleden ook al een keer een blog, genaamd "Twinkle Twinkle". Dat was leuk, maar na een tijd had ik het idee dat ik een beetje "wannabe-beautyblogger" was en dat terwijl er nog zoveel andere dingen zijn in het leven.



Ook wou ik meer, ik wou bloggen in het Engels, om een breder publiek aan te kunnen spreken.
Dus startte ik deze blog, maar na een aantal artikelen geschreven te hebben vond ik dat toch wat onnatuurlijk overkomen of zo. Je kunt je nu eenmaal beter uitdrukken in je moedertaal. Deze keer ging ik wel voor een iets minder grote ommezwaai. In plaats van mijn hele blog en toebehoren te verwijderen, verwijderde ik alleen de Engelse blogposts en zette ik alle andere pagina's om in het Nederlands.

En ineens had ik een gevoel, noem het gerust een "gut-feeling" of noem het paranoïa, ik had ineens het gevoel dat alles klopte. HOERA! 

Dus nu hoop ik dat ik dat gevoel kan behouden en meer aan het bloggen kan slaan want bloggen is alles wat ik goed kan ineen: kritiek leveren en schrijven, haha just kiddin. Nee, nee, schrijven heb ik gewoon altijd goed gekund en ik geef  graag (meestal ongevraagd) mijn ongezouten mening en daar dient een blog nu eenmaal voor!

Ik hoop dus wat vaker en wat gevarieerder te gaan postten, ik garandeer niks, maar dit is een begin.

See you next Time, haha :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen